Reklamačný poriadok

Odstúpenie od zmluvy (storno objednávky)

Storno objednávky zo strany kupujúceho - ako kupujúci máte právo odstúpiť od objednávky kedykoľvek pred expedíciou tovaru a to bez akéhokoľvek postihu (písomne, e-mailom alebo telefonicky). V súlade so zákonom máte ako zákazník právo odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní od prevzatia tovaru. V prípade, že sa rozhodnete pre odstúpenie od zmluvy v tejto lehote, prosíme Vás o dodržanie nižšie uvedených podmienok. Pri ich splnení Vám bude vrátená kúpna cena:

  • odošlite dopis (na adresu BT Dominik s.r.o. Čajkovského 6333/46, 917 01 Trnava ) alebo email na obchod@bytovytextil.sk s textom:
    "Chcem jednostranne odstúpiť od zmluvy zo dňa DD.MM.RRRR č. (číslo objednávky) a požadujem vrátenie uhradenej čiastky za tovar na adresu (pokiaľ požadujete vrátenie peňazí na účet, uveďte prosím správne číslo účtu)." Dátum a podpis

  • tovar doručte na vlastné náklady na prevádzku v Trnave, Mikovíniho 2/A, 917 01 Trnava

  • tovar v rámci tejto záruky zasielajte prosím späť na našu adresu nepoužitý, nepoškodený, v pôvodnom obale, kompletný (vrátane príslušenstva) a s originálnym dokladom o kúpe. Neposielajte tovar na dobierku, doporučujeme Vám tovar poistiť.

  • pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme zloženkou alebo prevodom na Váš účet v zmysle zákona najneskôr do 14 dní.

  • v prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok, nebudeme môcť, bohužiaľ, akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho späť

Storno objednávky zo strany predávajúceho> - predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa výrobku. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude neodkladne kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú čiastku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, resp. odoslaná poštovou zloženkou, v čo najkratšom možnom termíne, max. však do 14. dni.

Zodpovednosť za škody na tovare, záruka

Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené poškodenie, vyhotoví sa záznam o poškodení a predávajúci je povinný poskytnúť primeranú zľavu z dodávky alebo dodať iný bezchybný výrobok. Neskoré reklamácie mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať záručné podmienky vrátane slovenského návodu na použitie a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. Záručná doba začína bežať prevzatím veci kupujúcim.

Záruka - 1. 4. 2004 vstúpila do platnosti novela Občianskeho zákonníka, ktorá predlžuje záručnú lehotu u spotrebného tovaru zo šiestich mesiacov na dva roky, môže však byť prehlásením v záručnom liste uvedená aj dlhšia. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru spotrebiteľom.

Záručná doba všetkým osobám, používajúcich výrobok pre účel podnikania s týmto výrobkom, nie je stanovená Občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca.

V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci, alebo jej opravou, v prípade, že nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. V prípade rozporu tovaru so zmluvou, má spotrebiteľ nárok na tzv. zjednanie nápravy a to:

  • bezplatným uvedením spotrebného tovaru do stavu zodpovedajúceho zmluve

  • prostredníctvom opravy

  • primeraným znížením kúpnej ceny

  • náhradným dodaním výrobku

  • odstúpením od zmluvy

Najprv môže spotrebiteľ požadovať u predávajúceho bezplatnú opravu alebo bezplatné náhradné dodanie spotrebného tovaru. Kupujúci má právo na výmenu tovaru len vtedy, ak to nie je vzhľadom k povahe chyby neúmerné. O tom, či je chyba úmerná, rozhodne autorizované servisné stredisko a to formou písomného posúdenia tejto chyby. V tomto prípade bude tovar vymenený za rovnaký kus, prípadne vrátená už zaplatená čiastka späť.

Práva zodpovednosti za chyby sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec kúpená. V deň prijatia reklamácie vydáme kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim (osobne, e-mail, list...), v ktorom presne označíme vady tovaru v súlade s ustanovením § 18 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa. K reklamovanému tovaru musia byť priložené kópie všetkých dokumentov, ktoré Kupujúci s tovarom obdržal pri prevzatí (faktúra, doklad o zaplatení a záručný list). Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie emailom alebo telefonicky a zároveň mu bude doručený prostredníctvom e-mailu, resp. doporučenou poštou reklamačný protokol. Priebežné informácie o riešení Vašej reklamácie môžete získať telefonicky v pracovných dňoch od 9.00 do 15.30 hod. alebo prostredníctvom e-mailu. Pokiaľ budete mať dotaz ohľadom vašej reklamácie, obráťte sa tiež na našu infolinku alebo na náš email: obchod@bytovytextil.sk

INFOLINKA: 0902 942 979